تبلیغات
وبلاگ تخصصی معماری،اتوکد،فتوشاپ وتردی مکس - مطالب اردیبهشت 1391
 
درباره وبلاگ


کلی گفتن معماری اینه و معماری اونه ولی ما که نفهمیدیم جز اون چیزی که تو مخمونه....
خلاصه ما موندیم و امروز و فردا و معماری...!!!!!!




مدیر وبلاگ : Zancanaro
نویسندگان
نظرسنجی
وضعیت وبلاگ رو در چه سطحی می بینید؟؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
وبلاگ تخصصی معماری،اتوکد،فتوشاپ وتردی مکس
گفتم ملکاتوراکجاجویم منوزخلعت تو وصف کجا گویم من/گفتاکه مرامجو به عرش و به بهشت نزددل خود که نزد دل پویم من
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
جمعه 15 اردیبهشت 1391 :: نویسنده : Zancanaro
بخش سوم

Vray::Global Switches



این بخش کنترل سراسری چند پارامتر بسیارمهم رو امکان پذیر میکنه..با اینکه ویرایش یا برسی این کمیتها هم به صورت جداگانه هم امکان پذیره.....تو این قسمت با یک کلیک تمام نورها،انعکاس ها Reflection - انکسارها Refrection و.. فعال یا غیر فعال کرد.........

1-دیسپلس افکتیه که میتونید به اجسام هندسی جزئیات بیشتری اعمال کنید! ولی زمان رندر رو واقعا افزایش میده،اگه استفاده کرده باشید حتما با طولانی بودن زمان رندر مواجه شدید..با غیر فعال کردن این گزینه دیسپلیس وی ری رو غیر فعال میشه...وبرای غیر فعال کردن دیسپلیس مکس باید به سربرگ common برید.......

3-تمام نورهای صحنه رو با این گزینه میتونید فعال یا غیر فعال کنید.

4-کاربرد نورهای پیش فرض مکس توسط وی ری رو فعال یا غیر فعال میکنه..وقتی که صحنه با یه SkyLight روشنه،غیر فعال کردن این گزینه برای به دست آوردن رندر صحیح الزامیه....وقتی این گزینه فعال باشه صحنه نه تنها با Sky light بلکه با نور پیش فرض هم روشنه!! یعنی کار رندر اشتباه میشه..با غیر فعال کردن این گزینه.Sky light رو به عنوان تنها نور منبع داشته باشید....................

5-این گزینه نورهی مخفی که در پنجره دید قابل رویت نیستن رو فعال یا غیر فعال میکنه....با غیر فعال کردن این گزینه دیگه نورهای مخفی در صحنه محاسبه نمیشه
وبا فعال کردن برعکس این قضیه س!
6- پست بعد
پارامتری که کاربرد سایه هارو فعال یا غیر فعال میکنه


7-هنگامی که این پارامتر فعال باشه نور مستقیم(ِDirect Light) در رندر نهایی لحاظ نمیشه،-اینم بگم که نور مستقیم در هنگام محاسبه روشنایی کلی محاسبه میشه،اما تنها نور غیر مستقیم در رندر نهایی به کار گرفته میشه
غیر فعال کردن سایه زمان رندر گیری رو تا 2تا4 برابر کاهش میده،،برای تست رندر مناسبه

8-هنگامی که از Global Illumination استفاده میشه این گزینه رو فعال کنید وی ری تنها روشنایی کلی رو محاسبه میکنه واز رندر نهایی صرفه نظر میکنه



9-محاسبه انعکاسها وانکسارهارو فعال یا غیر فعال میکنه،به صورت کلی

10-این گزینه عمق محاسبه انعکاس وانکسارهارو تغییر میده،،،تصویر زیر گویای این مطلب هست



11-گزینه ای که کلیه نقش ها بر روی مواد موجود در صحنه رو فعال یا غیر فعال میکنه



12-این گزینه فیلترینگ بافت هارو فعال یاغیر فعال میکنه
در پنجره ویرایشگر مواد  در قسمت Filtering دونوع فیلتر داریم  Pyramidal  (فیلترینگ نرمتری به کار می بره)و Summed Area (فیلتر سخت تری به کار میبره)

13- این گزینه عمق اجسام شفاف رو تغییر میده،نشان دهنده حداکثر میزان شفافیت جسم زمانی که نور از آن عبور میکنه
14-این گزینه تعداد پرتوهایی که از جسم میگذرد رو باتوجه به میزان شفافیت کنترل میکند! وپرتوهای اضافی رو متوقف مکند



15-با این گزینه میشه ماده یکسانی به تمام اجسام اعمال کرد،،یعنی هنگام فعال کردن و اعمال یه متریال به کادر مستطیل کنار این گزینه این امکان فراهم میشه
در صورتی که این گرینه فعال باشه و کادر مستطیل خالی!! اجسام به رنگ پیش فرض نشون داده میشه،البته بعد رندر



16-این گزینه انعکاس های محو رو فعال یا غیر فعال میکنه، بهتره غیر فعال باشه،هنگام فعال بودن نیاز به سیستم قوی دارید!! تصویر زیز گویای این مطلبه



17-معمولا رو صفر هستش این گزینه، مقادیر بیشتر از یک زمانی میتونه مفید باشه که لکه سیاه تو رندر دیده میشه،علتت این لکه ها هم قرارگیری پلی گون هاست،








نوع مطلب : آموزش وی ری، ابتدا تا انتها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب