تبلیغات
وبلاگ تخصصی معماری،اتوکد،فتوشاپ وتردی مکس - مطالب آذر 1391
 
درباره وبلاگ


کلی گفتن معماری اینه و معماری اونه ولی ما که نفهمیدیم جز اون چیزی که تو مخمونه....
خلاصه ما موندیم و امروز و فردا و معماری...!!!!!!




مدیر وبلاگ : Zancanaro
نویسندگان
نظرسنجی
وضعیت وبلاگ رو در چه سطحی می بینید؟؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
وبلاگ تخصصی معماری،اتوکد،فتوشاپ وتردی مکس
گفتم ملکاتوراکجاجویم منوزخلعت تو وصف کجا گویم من/گفتاکه مرامجو به عرش و به بهشت نزددل خود که نزد دل پویم من
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
جمعه 1 دی 1391 :: نویسنده : Zancanaro

فولدینگ

معماری فولدینگ

معماری فولدینگ یکی از سبک های مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود . فلسفه فولدینگ برای نخستین بار توسط فیلسوف فقید فرانسوی ، ژیل دلوز مطرح شد . وی همچون ژاک دریدا از جمله فلاسفه مکتب پسا ساختارگرایی محسوب می شود . دلوز نیز مانند دریدا اساس اندیشه خود را بر زیر سوال بردن بینش مدرن و مکتب ساختارگرایی قرار داد .
فلسفه دلوز ، یک فلسفه افلاطون ستیز و دکارت ستیز است . به عبارت دیگر می توان بیان نمود که فولدینگ یک طرح ضد دکارتی است . از نظر دلوز ، هستی از زیر بناهای عقل ریاضی استخراج نشده است . وی در کتاب معروف خود ، ضد ادیپ سرمایه داری و اسکیزوفرنی ( 1972) خرد مدرن را مورد پرسش قرار داد . از نظر دلوز ، خرد هر جایی است .
فلسفه فولدینگ منطق ارسطویی را نیز زیر سوال می برد . از نظر این فلسفه ، هیچ ارجحیتی در جهان وجود ندارد . زیر بنا و روبنا وجود ندارد . فولدینگ به دنبال تعدد است و می خواهد سلسله مراتب را از بین ببرد . این فلسفه در پی از بین بردن دو گانگی هاست .



ادامه مطلب


نوع مطلب : سبك های معماری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 25 آذر 1391 :: نویسنده : Zancanaro

سبک اکوتک

در معماری معاصر ، تغییراتی که با توجه به معیارهای زیست اقلیمی و پایداری پدید می آیند ، هر روز اهمیت بیشتری می یابند . سخن از پایداری در معماری را می توان به تصور و طراحی ساخت و سازهای آینده تعبیرکرد ، آن هم نه تنها با پایداری فیزیکی ساختمان ، بلکه با پایداری و حفظ این سیاره و منابع انرژی آن . به این ترتیب اینگونه به نظر می رسد که می توان پایداری را بر طبق الگویی تصورکرد که درآن منابع و مصالح دردسترس ، بیش از هدر دادن یا نادیده گرفتن شان ، با کارایی بیشتری به کارگرفته شوند . به طورخلاصه منظور از اکولوژی یا بوم شناسی ساختمان این است که بر قابلیت ساختمان برای تلفیق عوامل محیطی و جوی ، و تبدیل آنها به صورت کیفیت های فضایی و آسایش و فرم ، تمرکز گردد.

هدف از معماری اکو- تک ( اکولوژی + تکنولوژی ) علاوه بر استفاده حداکثر از عوامل طبیعی و محیطی به همراه فن آوری روز ، بالابردن سطح کیفیت زندگی برای آیندگان.

ادامه مطلب


نوع مطلب : سبك های معماری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 20 آذر 1391 :: نویسنده : Zancanaro

معماری چین

موقعیت جغرافیایی]سرزمین چین در دورترین قسمت شرقی آسیا قرار گرفته و از هندوستان بوسیله كوهستانهای بلند جدا گردیده است . حاصلخیزترین بخش چین در نواحی جلگه ای آن بیشتـر در شمال شرقی قرار گرفته و مناطق مسكونی و پر جمعیت آن را به وجود آورده است]چینی ها از نژاد مغول بوده و از جمله اقوام نادری هستند كه از همان ابتدا در سرزمین خود ساكن بوده اند و سرزمین خود را به جای چین “ تی ین هو ” یعنی زیر آسمانها نام نهاده اند]جامعه چین از روزگار كهن جامعـــــه ای طبقاتی بوده است و بیشتر شهروندان را دهقانان فقیر تشكیل داده اند . سلسله های پادشاهی ( امپراطوری ) چین به ترتیب عبـــارتند از : هیا ، شانگ ، جو ، چین ، هن . در دوره دودمان جو ( ۱۱۲۳تا ۲۲۱ ق . م ) فئودالیسم در چین بنیاد نهاده شد و قدرت سیاسی بین شمار زیادی از زمین داران بزرگ تقسیم شد]یكی از درخشان ترین دوره های چین ظهـــور سلسله تانگ ( ۹۰۷تا ۶۱۸ میلادی )‌بود كه كشـــور را به صورت مركز سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی آسیا در آورد]مغولان در قرن ۱۳ میلادی ضمن عبـور از دیوار چین و شهر پكن را تصرف كردند . قوبیلای خان آنجا را پایتخت خویش نمود . ماركوپولو هم از این كشور در زمان مغولان دیدن نمود]آئین های چین باستان]در چین ادیان و فلسفه های گوناگونی رواج داشت كه مهمتـــرین آنها اندیشه های كنفوسیوسی ، دائوئی ( تائوئی )‌، و بودایی بود . كنفوسیــوس ( ۴۰۷ –۵۵۱ ق.م )‌مبلغ وفاداری و نظم و احترام بود . فلسفـــه او بر بنیان ذن یعنی عواطف و مهر و محبت انســـانی قرار داشت . عشق به ابا و گذشتگان در اندیشه كنفوسیوس جایگاهی ارجمند داشت[]لائوزی ( قرن شش ق . م ) بنیانگذار دائوئیسم بود . به عقیده او انســان در حقیقت جزئی از كاینات است و باید به طــــور تام و تمام با آن همساز و همنـــوا باشد . كاینات تابع اصول “ یین ” و “ یانگ ” است .


ادامه مطلب


نوع مطلب : معماری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 19 آذر 1391 :: نویسنده : Zancanaro




نوع مطلب : نمونه کارهای انجام شده با تردی مکس-من ودوستان!، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 15 آذر 1391 :: نویسنده : Zancanaro

مینیمالیسم در معماری

"كوچك زیاد است" برای مدرنیست‌ها یك كانسپت و مفهوم تعریف شده و مشخص است كه همواره در پی كم كردن جزییات ناخواسته اند. هدف مینیمالیستها در طراحی، نمایش جوهره ذاتی جز و كل هر چیز است.خواه قسمتی از قاشق و چنگال باشد و خواه فضای گالری یا یك خانه.
تجلی مینیمالیزم در معماری و در كلیه هنرها،احتمالا به جنبش فن و
هنر،كه از بی نظمی های ویكتورین دوری می جوید-باز می گردد. ویلیام موریس یكی از بانیان اساس این تفكر و بنیانگذار اصول مدرنیستها و هوادار صداقت و صراحت در بكاربردن مصالح وسازه،فن اجرای ساختمان را یك عمل تمام عیارهنری می بیند.امروزه مسجل است كه مینیمالیزم از فلسفه فكری و معماری میس ون دروهه و تمایل وی به كاهش تزیینات در كار نشات گرفته است.میس فضا را همچون جریانی آزاد و مطبوع در بین تودهداخلی بنا و همچنین داخل و خارج هدایت می كند. تمایل میس نه تنها كاستن جزییات بلكه پیوند میان معماری و طبیعت نیز بوده است. می توان گفتكه شیشه مهمترین مهمترین ماده برای مدرنیست‌های اولیه به حساب می امد كه پیوندی غیرمترقبه بین درون و برون ایجاد می كرد.



ادامه مطلب


نوع مطلب : معماری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 10 آذر 1391 :: نویسنده : Zancanaro

معماری سبز

طراحی پایدار یا طراحی سبز از موضوعات بسیار جنجالی و بحث‌برانگیز در جهان امروز است. بدون تردید یكی از موارد مهمی كه انسان همواره با آن دست و پنجه نرم می‌كند، نحوه نگرش و برخورد با منابع انرژی و تعامل بین منابع و اثرات ناشی از این مصرف است.

در نگرش پایدار، طراحی به گونه‌ای انجام می‌شود كه این سه مورد در یك چرخه ارتباطی صحیح قرار‌گرفته و بتوان در آینده نیز از نتایج مصرف منابع در حال، بهره‌مند شد.




ادامه مطلب


نوع مطلب : معماری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 2 آذر 1391 :: نویسنده : Zancanaro

آرت نوو

هنرمندان این سبک با همه تلاششان آمادگی کافی برای به دست آوردن دیدگاهی کاملا انتزاعی و غیرطبیعت گرایانه نداشتند. به همین دلیل در بخش عظیمی از نقش و نگارهای و تزئین کاری های خود از اشکال گیاهان طبیعی بهره گرفتند. در برخی از آثار این سبک حتی می توان تزیین گرایی های سبک های باروک و روکوکو را نیز دنبال کرد.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: clipart-vector-art-nouveau-2.jpg
مشاهده: 41
حجم: 15.7 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: Art_Nouveau____Heron_Thing__by_HanyousBlood.jpg
مشاهده: 47
حجم: 196.5 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: victor horta - Casa tassel 3.jpg
مشاهده: 42
حجم: 59.3 کیلو بایت


ادامه مطلب


نوع مطلب : معماری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب